Merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlere ActionScript 3.0’da color picker bileşeninin kullanımını göstereceğim. Bu bileşeni hepimiz mutlaka bir yerlerde görmüşüzdür. Daha açık şöyle ifade edebilirim. Hani bir renk seçme kutusuna tıklayınca tüm renklerin olduğu bir renk paleti açılıyor ya işte o aracın Adobe Flash CS6 da kullanımını göreceğiz.
Yapacağımız uygulama şöyle olacak. Sahnemizde bir adet renk seçme aracı ve bir yıldız olacak. Renk paletinden seçtiğimiz renge göre yıldızın rengi değişecek. Şimdi hemen uygulamaya geçelim;
Adobe Flash programını açalım ve AcitionScript 3.0 dokümanı açalım. Daha sonra sahnemize yan taraftaki toolbox’tan bir adet yıldız çizelim. Yıldızı seçip F8 tuşuyla movie clip yapalım. Ardından yıldızı seçip properties kısmına yer alan “Instance Name” kısmına “yildiz” ismini verelim.
Şimdi de sahnemize bir adet color picker bileşeni atalım ve ismini “renksecici” yapalım. Bu işlemlerden sonra artık kod yazma kısmına geçebiliriz. Nesnelerin yer aldığı frame’e sağ tıklayıp “Actions” diyerek kod yazacağımız sayfayı açabiliriz. Aşağıda paylaştığım kodları ekleyelim.
import fl.events.ColorPickerEvent;
import fl.controls.ColorPicker;
import flash.geom.ColorTransform;
var renk:ColorTransform=new ColorTransform();
renksecici.addEventListener(ColorPickerEvent.CHANGE, renksecici_fonk);
function renksecici_fonk(event:ColorPickerEvent):void {
renk.color=renksecici.selectedColor;
yildiz.transform.colorTransform=renk;
}
Burada siz yıldız ve renk seçme nesnelerine hangi isimleri verdiyseniz kodlama kısmında da buna dikkat etmeniz gerekir. Uygulamamız hazır, artık test edebilirsiniz. İyi çalışmalar dilerim arkadaşlar.