Menü Kapat

Autodesk Maya Vertex, Face ve Edge Nedir?

Öncelikle nesnemize şekil vermek, modelleme yapmak için o nesnenin ya köşe noktalarıyla ya yüzeyleriyle ya da o nesnenin oluşmasını sağlayan çizgileriyle oynamak lazım. Bunların Maya programındaki isimleri: vertex=nokta, face=yüzey, edge=çizgidir.

Maya programında modelleme yaparken olmazsa olmazlardandır bu vertex, face ve edge. Daha doğrusu bunları kullanmadan modelleme yapamayız.

Nesneyi vertex, face yada edge moduna getirmek için nesneyi seçip mouse’nin sağ tuşuna uzun basıp beklediğimizde açılan menüden seçebiliriz.

Ya da üst menülerdeki select menüsüne tıklayarak da bu işlemi gerçekleştirebiliriz.

Şimdide isterseniz bu vertex, face ve edge ile oynadığımız zaman nesne üzerinde ne gibi değişiklikler oluyor bunlara bakalım.

Vertex: Nesneyi vertex moduna alıp herhangi bir noktasını seçelim ve araç kutusundan move tool’u alıp yukarı doğru kaldıralım. Aşağıdaki resimde gördüğümüz gibi bir değişiklik olacaktır.

Face: Nesneyi face moduna alıp move tool ile taşıdığımızda aşağıdakine benzer görüntü oluşacaktır.

Edge: Nesneyi edge moduna alıp move tool ile taşıdığımızda aşağıdakine benzer görüntü oluşacaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir