Menü Kapat

ActionScript 3.0’a Giriş: TRACE() Komutu

Merhaba arkadaşlar bu yazımda ActionScript’e küçük bir giriş yaparak trace komutundan bahsedeceğim. trace komutu uygulama geliştirirken sıkça kullanacağımız, kullanışı oldukça basit olan komutlardan birisidir. trace komutu, yaptığımız uygulamanın swf’sini çalıştırdığımızda çalışmayacaktır.

Bu komutun amacı; uygulama geliştirirken programlama sürecinde bize veri kontrolü yapmamız için yardımcı olmaktır. Aldığı verileri Flash içerisinde yer alan Output panelinde satır satır yazdırır. Örneğin;

trace(“Merhaba”);  // çıkacak sonuç = Merhaba

“ “ işareti içinde yazılan değeri ActionScript 3.0 metin olarak görüyor.

var deneme:String=”Merhaba-2″;
trace(deneme); // çıkacak sonuç = Merhaba-2

trace içine deneme yazdık ama sonuç Merhaba-2 çıktı. Çünkü üstte biz Merhaba-2 metnini denemeisimli değişkene atadık ve burada “ ” işareti kullanmadık.

trace(deneme,”metin”,deneme); // üstte yazsaydık, çıkacak sonuç = Merhaba-2 metin Merhaba-2   olurdu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir